შეფასების სქემები

                                                       გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა

ქულები და კრიტერიუმები
9-10
7-8
4-5-6
3-2-1
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს  და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
ყოველთვის მონაწილეობს
ხშირად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
გამართული და სწორი მეტყველება
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას


ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
ვიცავ დროის ლიმიტს
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს

პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1

დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2

ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა

განსაზღვრავს კვლევის მიზანს
2
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს
1
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს
1
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
1
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს
2
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს დასკვნებს
2
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს
1

ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4

დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
1
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2

წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
1
დავალება სრულყოფილია
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2

ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
2
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
3
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
3
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
4

რეფერატის შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს ძირითად პრობლემას
1
საზღვრავს თემის მიზანს
1
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
2
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
1
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
2
აკეთებს დასკვნას
2
წერს შესაბამის ფორმატში
1

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
1
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
2
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
2
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
2
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
2
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
1

      ჯგუფის წევრების თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
კი
არა
აქტიურად ვიყავი ჩარტულიჯგუფის მუშაობაში
ვიცავდი ჯგუფში მუშაობისწესებს
ჩემი მოსაზრება იყომნიშვნელოვანი
ჯგუფის პრეზენტაცია იყოორიგინალური და შეესაბამებოდამოთხოვნას
ვიცავდი თუ არა წერისსტრატეგიებს
დაცული იყო დროის ლიმიტი
                           



                                     გაკვეთილის თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
შეფასება (1, 2, 3 )
1
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
2
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
3
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
4
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად
5
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
6
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
7
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
8
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
9
მოსწავლეებს ახალი გაკვეტილი ავუხსენი გასაგებად;
10
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
11
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამატი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც
12
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
13
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
14
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაშიმოსწავლეთა არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობსაკლასო ერთობის შექმნას;
15
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები



                                                თვითშეფასება


კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგები და  კონკრეტული  იყო
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
8
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
9
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
10
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
11
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად

წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
კრიტერიუმები
ფრიადი
 9 - 10
·         მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს;
·         ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·         წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
·         იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს;
კარგი
7 - 8
·         ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი ენით;
·         ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·         იყენებს დამხმარე დეტალებს;
·         იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
საშუალო
4 - 6
·         ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
·         ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
·         იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
·         იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
სუსტი
1 - 3
·         არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს;
·         ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·         არ იყენებს დამხმარე დეტალებს;
·         იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;

ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
1 ქულა
0,5 ქულა
·         კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
·         საკითხი შეიცავს ორ კითხვას;
·      ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
·      საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა  პასუხი გაცემული;
·         კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
·         1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი.

ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
შინაარსის რელევანტურობა
ქულა
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
3
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
2
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია.
1
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
0
2
ტექსტის სტრუქტურა
ქულა
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.

2
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.

1
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი.

0
3
სტილი, ლექსიკა
ქულა
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.

3
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
2
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
1
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
0
4
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
ქულა
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
2
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
1
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
0
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.

თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
შინაარსის რელევანტურობა
ქულა
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
3
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა.
2
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი.
1
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
0
2
ტექსტის სტრუქტურა
ქულა
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.

2
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.

1
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი.

0
3
სტილი, ლექსიკა
ქულა
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.

3
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
2
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
1
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
 0
4
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
ქულა
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
2
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
 1
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები.
0
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტისსათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.





პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა


კრიტერიუმები
დაბალი
 (1–4
 .)
საშუალო
 (5–6
 .)
კარგი
 (7–8
 .)
საუკეთესო
 (9–10
 .)
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
წარმოდგენილი ინფორმაცია  არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
სათქმელისსწორად
დალოგიკურად
გადმოცემა;
უჭირს სათქმელისნათლად და გასაგებადგადმოცემა;
სათქმელსგადმოსცემსგასგებად;
სათქმელსგადმოსცემს ნათლადსაკითხს აშუქებსთანმიმდევრულად
საკმარისადორიგინალურია;
სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად
ორიგინალურია;
კონტაქტიაუდიტორიას
ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას;
მოწესრიგებულია;მეტნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს;
ადეკვატურადიყენებსარავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად;
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველკომპონენტს;წარმატებით  იყენებსარავერბალურსაშუალებებს;
დროის რეგლამენტი

8-10 წუთი
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე  ნაკლებს;
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.;
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;

წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
კრიტერიუმები
ფრიადი
 9 - 10
·         მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს;
·         ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·         წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
·         იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს;
კარგი
7 - 8
·         ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი ენით;
·         ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·         იყენებს დამხმარე დეტალებს;
·         იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
საშუალო
4 - 6
·         ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
·         ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
·         იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
·         იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
სუსტი
1 - 3
·         არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს;
·         ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·         არ იყენებს დამხმარე დეტალებს;
·         იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;

ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
1 ქულა
0,5 ქულა
·         კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
·         საკითხი შეიცავს ორ კითხვას;
·      ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
·      საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა  პასუხი გაცემული;
·         კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
·         1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი.

ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
შინაარსის რელევანტურობა
ქულა
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
3
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
2
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია.
1
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
0
2
ტექსტის სტრუქტურა
ქულა
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.

2
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.

1
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი.

0
3
სტილი, ლექსიკა
ქულა
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.

3
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
2
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
1
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
0
4
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
ქულა
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
2
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
1
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
0
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.

თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
შინაარსის რელევანტურობა
ქულა
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
3
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა.
2
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი.
1
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
0
2
ტექსტის სტრუქტურა
ქულა
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.

2
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.

1
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი.

0
3
სტილი, ლექსიკა
ქულა
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.

3
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
2
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
1
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
 0
4
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
ქულა
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
2
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
 1
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები.
0
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტისსათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.





პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა


კრიტერიუმები
დაბალი
 (1–4
 .)
საშუალო
 (5–6
 .)
კარგი
 (7–8
 .)
საუკეთესო
 (9–10
 .)
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
წარმოდგენილი ინფორმაცია  არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
სათქმელისსწორად
დალოგიკურად
გადმოცემა;
უჭირს სათქმელისნათლად და გასაგებადგადმოცემა;
სათქმელსგადმოსცემსგასგებად;
სათქმელსგადმოსცემს ნათლადსაკითხს აშუქებსთანმიმდევრულად
საკმარისადორიგინალურია;
სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად
ორიგინალურია;
კონტაქტიაუდიტორიას
ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას;
მოწესრიგებულია;მეტნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს;
ადეკვატურადიყენებსარავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად;
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველკომპონენტს;წარმატებით  იყენებსარავერბალურსაშუალებებს;
დროის რეგლამენტი

8-10 წუთი
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე  ნაკლებს;
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.;
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;



No comments:

Post a Comment

ფობია

  აბლუტოფობია — ცურვის შიში. აგორაფობია — სივრცის ან ბრბოს შიში. ავიოფობია, ავიატოფობია, აეროფობია — ფრენის შიში. აილუროფობია — კატები...