გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულები
და კრიტერიუმები
|
9-10
|
7-8
|
4-5-6
|
3-2-1
|
აქტიური
მონაწილეობა
|
ყოველთვის
მონაწილეობს და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო
მსჯელობას
|
ყოველთვის
მონაწილეობს
|
ხშირად
მონაწილეობს
|
იშვიათად ან საერთოდ არ
მონაწილეობს
|
გამართული
და სწორი მეტყველება
|
გამართულად
მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს
ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
|
გამართულად
მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს
მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
|
არ
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი
აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის
დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
|
თითქმის
ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად
ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს
გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
|
სხვისი
აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს
სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და
ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
უსმენს
სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
უსმენს
სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
არ
უსმენს სხვებს
და
არ აცდის საუბრის დამთავრებას
|
ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
|
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს
თემას
|
1
|
ფლობს
აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს
გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს
განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
დარებს
მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს
თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს
დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ
და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს
არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს
დასკვნებს
|
2
|
იყენებს
არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია
ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
|
2
|
ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს
კვლევის მიზანს
|
2
|
ატარებს/გეგმავს
ექსპერიმენტს
|
1
|
გამოთქვამს
შედეგის ვარაუდს
|
1
|
აღწერს
კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
|
1
|
აღრიცხავს
და აანალიზებს მონაცემებს
|
2
|
მსჯელობს
ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იცავს
უსაფრთხოების ნორმებს
|
1
|
ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული
მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
3
|
გამოყენებულია
მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
3
|
მოპოვებული
ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
4
|
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს
დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე
პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით
აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს
წერის კულტურას
|
2
|
წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას
წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება
სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით
აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს
წერის კულტურას
|
2
|
ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში
ახარისხებს ინფორმაციას
|
2
|
ამოიწერს/მონიშნავს
და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
|
3
|
ტექსტის
დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს
და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
4
|
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს
ძირითად პრობლემას
|
1
|
საზღვრავს
თემის მიზანს
|
1
|
მოიპოვებს
და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
|
2
|
აფასებს
სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
|
1
|
გამოხატავს
საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
|
2
|
აკეთებს
დასკვნას
|
2
|
წერს
შესაბამის ფორმატში
|
1
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის
ყველა წევრი ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის
წევრები უსმენე ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის
წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი
პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი
პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
ჯგუფის წევრების თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
აქტიურად ვიყავი ჩარტულიჯგუფის მუშაობაში
|
||
ვიცავდი ჯგუფში მუშაობისწესებს
|
||
ჩემი მოსაზრება იყომნიშვნელოვანი
|
||
ჯგუფის პრეზენტაცია იყოორიგინალური და შეესაბამებოდამოთხოვნას
|
||
ვიცავდი თუ არა წერისსტრატეგიებს
|
||
დაცული იყო დროის ლიმიტი
|
გაკვეთილის თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
შეფასება (1, 2, 3 )
|
|
1
|
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო
პროცესში;
|
|
2
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
|
|
3
|
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ
საკუთარი მოსაზრებები.
|
|
4
|
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის
ასახსნელად
|
|
5
|
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას
;
|
|
6
|
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები
საგაკვეთილო პროცესში;
|
|
7
|
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე
დემოკრატიულად;
|
|
8
|
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
|
|
9
|
მოსწავლეებს ახალი გაკვეტილი ავუხსენი გასაგებად;
|
|
10
|
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის
არის საინტერესო
|
|
11
|
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ
ჩხუბობენ, კამატი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც
|
|
12
|
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა
კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან
ერთამნეთს;
|
|
13
|
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის
პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
|
|
14
|
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაშიმოსწავლეთა
არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობსაკლასო
ერთობის შექმნას;
|
|
15
|
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
|
თვითშეფასება
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
|||||
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები და კონკრეტული
იყო
|
||||||||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
|
||||||||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა
მოტივაციას
|
||||||||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა
მიზნის მიღწევას
|
||||||||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა
მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
|
||||||||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები
შეესაბამებოდა მიზანს
|
||||||||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და
შესაძლებობები
|
||||||||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
|
||||||||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
|
||||||||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
|
||||||||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე
პასუხის გასაცემად
|
||||||||
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
|
კრიტერიუმები
|
ფრიადი
9
- 10
|
· მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ
ენობრივ საშუალებებს;
· ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
· იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს
შეცდომებს;
|
კარგი
7 - 8
|
· ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები
და მიზნის შესატყვისი ენით;
· ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
|
საშუალო
4 - 6
|
· ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
· ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
· იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
· იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
|
სუსტი
1 - 3
|
· არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ
ჩანს;
· ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· არ იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;
|
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
|
1 ქულა
|
0,5 ქულა
|
· კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
· საკითხი შეიცავს ორ კითხვას;
|
· ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
· საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა პასუხი
გაცემული;
|
· კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
· 1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
|
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების,
გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის
გამოთქმის უნარი.
|
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
|
2
|
|
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია
ორიგინალურობა.
|
2
|
|
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტისსათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი
შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად
არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია
მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა
გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელისსწორად
დალოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელისნათლად და გასაგებადგადმოცემა;
|
სათქმელსგადმოსცემსგასგებად;
|
სათქმელსგადმოსცემს ნათლად, საკითხს აშუქებსთანმიმდევრულადა
საკმარისადორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტიაუდიტორიასან
|
ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას;
|
მოწესრიგებულია;მეტ–ნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს;
|
ადეკვატურადიყენებსარავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველკომპონენტს;წარმატებით იყენებსარავერბალურსაშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
8-10 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია
იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს;
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება
დაახლოებით 12 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია
იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;
|
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
|
კრიტერიუმები
|
ფრიადი
9
- 10
|
· მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ
ენობრივ საშუალებებს;
· ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
· იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს
შეცდომებს;
|
კარგი
7 - 8
|
· ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები
და მიზნის შესატყვისი ენით;
· ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
|
საშუალო
4 - 6
|
· ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
· ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
· იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
· იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
|
სუსტი
1 - 3
|
· არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ
ჩანს;
· ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
· არ იყენებს დამხმარე დეტალებს;
· იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;
|
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
|
1 ქულა
|
0,5 ქულა
|
· კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
· საკითხი შეიცავს ორ კითხვას;
|
· ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
· საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა პასუხი
გაცემული;
|
· კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
· 1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
|
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების,
გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის
გამოთქმის უნარი.
|
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
|
2
|
|
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია
ორიგინალურობა.
|
2
|
|
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე
შეფასება-ანალიზი.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტისსათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად
არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია
მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა
გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელისსწორად
დალოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელისნათლად და გასაგებადგადმოცემა;
|
სათქმელსგადმოსცემსგასგებად;
|
სათქმელსგადმოსცემს ნათლად, საკითხს აშუქებსთანმიმდევრულადა
საკმარისადორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტიაუდიტორიასან
|
ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას;
|
მოწესრიგებულია;მეტ–ნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს;
|
ადეკვატურადიყენებსარავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველკომპონენტს;წარმატებით იყენებსარავერბალურსაშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
8-10 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია
იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს;
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება
დაახლოებით 12 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია
იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;
|
No comments:
Post a Comment